הכשרת יועצים ביוגרפיים

תוכנית הכשרה ליועצים ביוגרפיים מחזור ו'

מהו יעוץ ביוגרפי ?
 בתקופתנו הולכות ומתפרקות יותר ויותר מסגרות תמיכה והשתייכות מסורתיות. בני אדם רבים מתמודדים עם שאלות קיומיות, ועם הנסיון למצוא דרכי התמודדות חדשות. עם גבור המצוקות הנפשיות בזמננו פותחו דרכים רבות להתמודדות. היעוץ הביוגרפי ניצב ביניהן, כאשר הוא נשען על תמונת האדם שפותחה באנתרופוסופיה מייסודו של רודולף שטיינר. 
תמונה זו מציגה את האדם כגוף נפש ורוח. מצוקות העבר חרוטות בגוף ועל היעוץ לפעול להכיר אותן, לשחרר אותן ולמצוא את  השיעור הצפון בהן. אך יחד עם זאת הרוח דוברת מן העתיד. היא מביאה לאדם את הרובד של המשמעות. היא מסייעת לו להתעלות אל המקום בו העבר הופך להכשרה והמצוקה שער לנתינה. הרוח מבקשת מן האדם למצוא את חוכמת הגורל בחייו ולפעול לתיקון, היא מביאה לאדם בשורה של ריפוי המשחררת אותו מן האנוכיות ומסייעת לו למצוא את מקומו הנכון בעולם.
 
בתכנית הלימודים: 
הלימודים מורכבים משני חלקים: קורס של שלוש שנים וחצי יום בשנה הרביעית.
הקורס הינו עבודה קבוצתית חוויתית אינטנסיבית של שלוש שנים, אשר בה מתוודעים התלמידים בעזרת חבריהם למגבלות, תבניות, איכויות ויכולות של כל אחד מהם. היא מאפשרת לכל משתתף לפתח בהדרגה את היכולת לפגוש את האחר ולהיות בשבילו מקור לסיוע של ממש. הלימודים בנויים על אחריות אישית של המשתתפים, אשר מוצאת את ביטויה בנכונות להביא שאלות אישיות ולקחת חלק בתהליך הקבוצתי. 
הלומד בתכנית יתוודע בהדרגה לתמונת האדם האנתרופוסופית בצורה אישית וחוויתית, וירכוש כלים ייעוציים מדיסציפלינות שונות. 
בין הנושאים הנלמדים: החוקיות של תקופות חיים שונות; חשיבה רגש ורצון; המבנה הרגשי של האדם; תורות אישיות וגישות בפסיכותרפיה; פסיכופתולוגיה; השאלה החברתית;הדרך הרוחנית; עבודה עם סיפורים; ארגז חול; התבוננות בפנים האנושיים. (נתון לשינויים). 

תנאי קבלה
ההכשרה מיועדת לאנשים אשר עברו את גיל 28 וצברו נסיון חיים מסוים, ואשר מעונינים לעסוק ביעוץ ביוגרפי כמקצוע. המשתתפים נדרשים להיכרות מוקדמת עם האנתרופוסופיה. תינתן עדיפות לאנשים אשר עברו יעוץ ביוגרפי אישי (מי שלא עבר יעוץ אישי יתבקש לעשות זאת במהלך הלימודים). בסוף כל שנה יוחלט מי מהתלמידים יוכל להמשיך בלימודיו.
פרטים אודות ההכשרה
התכנית בנויה מיום לימודים בשבוע למשך שלוש שנים. וחצי יום בשנה הרביעית.
הלימודים יתקיימו בקיבוץ עינת בימי ד' בין השעות 08.30 - 17.30 (מערכת שעות וזמנים ימסרו לנרשמים)
החל מן השנה השלישית יידרש התלמיד לייעץ ולקבל הדרכה אישית. השנה הרביעית היא שנה של עבודה מעשית בהדרכה. ולימודים בהיקף של חצי יום בשבוע.
צוות המורים
דני אמן – יועץ ביוגרפי. מורה לאנתרופוסופיה.
תרצה אמן – מרפאה בציור. יועצת ביוגרפית.
שלומית ליברמן - הוראת ביוגרפיה; ייעוץ ביוגרפי
רלי אוד - הוראת ביוגרפיה,  ייעוץ ביוגרפי
חנה קינן -הוראת ביוגרפיה, ייעוץ ביוגרפי
נלה סולנג' - הדרכת הורים, יעוץ ביוגרפי; הוראת ביוגרפיה
טובה סנה-אור - הוראת ביוגרפיה ייעוץ ביוגרפי
ניר עזריאל - הוראת ביוגרפיה, ייעוץ ביוגרפי
דרישות הלימודים
התלמידים יידרשו להשתתפות אקטיבית בשיעורים, לתת ולקבל משוב בקבוצה. להביא שאלות אישיות, לייעץ ולקבל ייעוץ בפני המשתתפים האחרים, להגיש עבודות בכתב, ולהעביר סדנאות ביוגרפיה.
הסמכה
לקבלת הסמכה יצטרכו התלמידים לייעץ לעשרה אנשים, לפחות 12 פגישות לאדם, בליווי צמוד של הדרכה אישית על-ידי יועצים הרשומים באתר ומוכרים על-ידי התכנית, ולהגיע ל- 200 שעות ייעוץ לפחות.
חוות הדעת של המדריך האישי תישקל לצורך מתן ההסמכה. 
בשנה הרביעית יתקיימו פגישות של הדרכה קבוצתית.
כספים
שכר הלימוד הוא 15,000 ₪ לשנה. התשלום יינתן במספר שיקים דחויים. שכר הלימוד יוחזר רק עבור סמסטרים בהם לא השתתף התלמיד כלל.
הרשמה
אנא קרא את הדף בעיון לפני שאתה מחליט להירשם.
המעוניינים להירשם מתבקשים לכתוב ביוגרפיה אישית (באורך של כשני עמודים) ולתאר כיצד הגיעו לרצון להיות יועצים ביוגרפיים, ולשלוח בצרוף תמונה אל:
רלי אוד, אימייל: [email protected], טל: 050-8565672
טובה סנה אור, אימייל: [email protected], טל: 0545952296
 
לברורים:
רלי -0508565672
טובה - 054-5952296 
 
יתקיימו ראיונות אישיים למתאימים.
המתקבלים יתבקשו לשלוח דמי הרשמה בסך 1250 ₪ (דמי הרשמה לא יוחזרו והם מהווים חלק משכר הלימוד). מקום יישמר למשלמים דמי הרשמה בלבד.
אם לא התקבלת אין פירושו של דבר כי אינך מתאים להיות יועץ ביוגרפי. מספר המקומות  בהכשרה מוגבל .
צרו איתנו קשר
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פניתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
מעוניינים להרשם לתוכנית הכשרה ליועצים ביוגרפיים?
מלאו את הפרטים ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פניתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
בית ספר ליועצים ביוגרפיים
ביה"ס לייעוץ ביוגרפי נוסד ב-1998 ע"י דני אמן. הוא פועל כיום בירושלים ובקיבוץ עינת ומציע תוכנית הכשרה תלת שנתית ליועצים ביוגרפיים. בנוסף הוא מציע לעיתים קורסים וסדנאות שונות.
ביה"ס ליועצים ביוגרפיים בישראל שם לו למטרה לתרום לבנית התשתית של תרפיה רוחנית אנתרופוסופית אשר הולכת ומתהווה בזמננו כביטוי לישות העמוקה ביותר של רוח הזמן, אשר מבשרת מרפא למכאובי הנפש העמוקים ביותר של האדם. ביה"ס הכשיר חמישה  מחזורים של יועצים אשר רבים מהם עוסקים באופן פעיל בייעוץ ביוגרפי ופונה עכשיו להכשרת המחזור השישי.