בית הספר ליועצים ביוגרפיים

מאמרים

מהו יעוץ ביוגרפי?

האדם המודרני הוא אדם פצוע, ודרכו לריפוי עוברת בהכרך בהתמודדות עם כאבו. חיינו הפנימיים מנוהלים על-ידי דמונים, ותפקידו של היעוץ הביוגרפי הוא להסיר את המסך ולעזור למטופל להתמודד עימם בתודעה.

דני אמן
30-07-2017

עבודת ביוגרפיה ויעוץ ביוגרפי

עבודת הביוגרפיה במובנה המצומצם, מטרתה לאפשר אוביקטיביזציה של הביוגרפיה. הביוגרפיה, כאשר היא נחה במחשכים הלא מודעים, צוברת כוח כפייתי אשר מתווה את מהלך חייו של האדם ללא התערבותו הפעילה.

דני אמן
26-07-2017

ה"פצע" והקהילה החדשה

"בצדק ניתן לומר כי כדי לרכוש לעצמו חרות על האדם לעבור דרך ה"פציעה" של אמפורטאס, להכיר את אמפורטאס בתוכו, כדי שיוכל גם להכיר את פרסיבל." (ר. שטיינר)1

דני אמן
26-07-2017

אמצע החיים: נקודת המפנה הגדולה

תוכנית התמחות במחקר יישומי בחינוך מכללת דויד ילין

דני אמן
30-07-2017

השיחה בקבוצה

כאשר בני אדם נפגשים בחפשם את הרוח מתוך דבקות במטרה הם ימצאו את דרכם זה לזה, את השביל מנפש לנפש.

דני אמן
26-07-2017

עבודת צוות

​בכל מקום בו נדרשת עבודה משותפת של בני - אדם ניתן לחוות את הכמיהה לשיתוף פעולה יוצר ועמוק ומולה את התסכול אל מול היכולת לממש שיתוף פעולה כזה.

דני אמן
26-07-2017

שאלונים לבחינה עצמית של הביוגרפיה

שאלונים לבחינה עצמית של הביוגרפיה

דני אמן
26-07-2017

שבע ברכות

שבע ברכות –נוסח אלטרנטיבי

דני אמן
06-08-2017

דרכים ביצירת האני

"אחור וקדם צרתני ותשת עלי כפכה" [1] – דרכים ביצירת האני.

דבורה נוב
26-07-2017

שלוש דרכים להתמודדות עם הפצע

​השימוש במילים פצע וריפוי בהקשר הנפשי יכול לעורר את השאלה האם אין זו הסתמכות על המודל הרפואי בלי לבדוק האם יש לכך הצדקה במישור הנפשי. האם אפשר לדבר על ריפוי נפשי? האם קיים פצע נפשי?

דני אמן
26-07-2017

אורות הנפש -תיקון המידות במשנת הרב קוק

​הכל תלוי במזל. ישנם הוגי דעות מופלאים שאינם ידועים אלא לקומץ יודעי ח"ן, ורעיונותיהם המבריקים מתגוללים הרחק מעינו של הציבור הרחב. לא כך הוא גורלה של משנת הרב קוק.

ברוך כהנא
26-07-2017

​"האדם אינו חופשי כל עוד אינו מסוגל להשלים את המהלך של הסגה-לאחור של הפעילות האורגנית".

תרצה אמן
08-06-2022

ייחודה של האנתרופוסופיה

מעטים יוכלו להשאר שווי נפש מול הגיליון האחרון של אדם – עולם, אשר פתח שאלות קיומיות הנוגעות לכולנו. מאמר זה יעשה נסיון להציג נקודת ראות מסוימת אשר יכולה אולי להאיר את הפולמוס מזווית אחרת.

דני אמן
26-07-2017

מלחמתו של מיכאל בדרקון

​עם בוא הסתיו מתחילה התנועה של האדם פנימה לתוך עצמו. הוא עובר מהוית הקיץ להויה מהורהרת יותר וזה זמן טוב להתבוננות על תפקידה של החשיבה. 

דני אמן
26-07-2017

תהליך האינדיבידואציה בפסיכותרפיה אנתרופוסופית

האנתרופוסופיה פותחה ברבע הראשון של המאה העשרים ע"י הפילוסוף והמחנך האוסטרי ד"ר רודולף שטיינר. שטיינר טען שכפי שניתן לחקור את העולם החומרי, כך ניתן, ע"י העצמה של כוחות החשיבה והריכוז של האדם לחקור גם עולמות על חושיים.

דני אמן
30-07-2017

הגיל השלישי

בדרך כלל מתכוונים במונח הגיל השלישי לפרק שאחרי תום תקופת העבודה של האדם, גיל הזיקנה, המחלה והתלות הגוברת. במאמר זה נתייחס לגיל השלישי כאחת מארבעת התקופות בחייו של האדם.

דני אמן
26-07-2017

עבודת הקרמה החדשה

אפשר לשמוע היום קולות אשר מדברים על נקודת הסינגולריות המתקרבת, אשר בה מסתיימת ההיסטוריה של האדם ומתחילה ההיסטוריה של מעין אדם-אל אשר מתוך קשר בלתי ניתן להפרדה עם המחשב מגיע לחיי אלמוות, בריאות נצחית ואושר תמידי.

דני אמן
26-07-2017

דרכים ותהליכים ביצירה עצמית

דרכים ותהליכים ביצירה עצמית – הפרסונלי שבטרנספרסונלי

דבורה נוב
26-07-2017

דרמת הנפש במחזות המסתורין של שטיינר

שטיינר כתב ארבעה מחזות מסתורין – מסתורין פירושו שהם מציגים לא רק את ההתרחשות הגלויה של חיי הגיבורים על הבמה, אלא גם התרחשות נסתרת הכוללת פעולה של ישויות על חושיות, דמויות של מתים וכוחות נגד – על הבמה.

דני אמן
26-07-2017

החיפוש אחר החופש - ייעוץ ביוגרפי ומחלת הסרטן

אם התא הסרטני חופשי לעשות ככול העולה על דעתו, מה יש בידי האדם לעשות? ככול שהמחלה כולאת את האדם החולה בתוכה, מה נותר לו לעשות? האם הוא יכול להיות חופשי? ואני כמטפלת שואלת, האם אוכל לטעת באדם את היכולת להאמין ולנסות ולהיות חופשי למרות המחלה? כיצד אעזור לאדם כשהוא חולה לחבור אל כוחות האני שלו ואל מרחב של חופש כאשר החופש הולך ומצטמצם ככול שהמחלה מתקדמת? או בלשון אחר, כיצד אסייע לאדם במחלתו לפגוש את עצמו, את האינדיבידואל שהוא לקראת אפשרות של חופש גובר והולך?

טובה בליי סנה-אור
27-09-2017
מעוניינים להרשם לתוכנית הכשרה ליועצים ביוגרפיים?
מלאו את הפרטים ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פניתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
בית ספר ליועצים ביוגרפיים
ביה"ס לייעוץ ביוגרפי נוסד ב-1998 ע"י דני אמן. הוא פועל כיום בירושלים ובקיבוץ עינת ומציע תוכנית הכשרה תלת שנתית ליועצים ביוגרפיים. בנוסף הוא מציע לעיתים קורסים וסדנאות שונות.
ביה"ס ליועצים ביוגרפיים בישראל שם לו למטרה לתרום לבנית התשתית של תרפיה רוחנית אנתרופוסופית אשר הולכת ומתהווה בזמננו כביטוי לישות העמוקה ביותר של רוח הזמן, אשר מבשרת מרפא למכאובי הנפש העמוקים ביותר של האדם. ביה"ס הכשיר חמישה  מחזורים של יועצים אשר רבים מהם עוסקים באופן פעיל בייעוץ ביוגרפי ופונה עכשיו להכשרת המחזור השישי.